Ett 50-tal studenter på Kriminologiprogrammet tar examen!

Idag (5 juni) klockan 16 i LUX hörsal på Helgonavägen i Lund hålls examinationshögtid för Kandidatprogrammet i Kriminologi.

Studenterna kan se fram emot tal och spex och utdelning av examensgåva.

Det tre-åriga Kriminologiprogrammet startade hösten 2009 i Lund och är ett samarbete mellan Sociologiska institutionen och Rättsociologiska institutionen på Lunds universitet. Programmet leder till en kandidatexamen i kriminologi med valbart huvudområde: rättssociologi eller sociologi. Termin fem ger möjligheten till praktik eller studier utomlands.

Studenterna och deras familjer samlades för att höra talen under krimprogrammets examenshögtid.
David Wästerfors, universitetslektor på Sociologiska institutionen och Matthias Baier, prefekt på Rättssociologiska institutionen höll tal då studenterna och deras anhöriga samlades för examenshögtiden.