Sommarpraktikanter på rättssociologen

Under två veckor har tre gymnasieelever haft Karl Dahlstrand, universitetslektor på Rättssociologiska institutionen, som handledare och fått prova på hur det är att forska i rättssociologi.

Sommarpraktikanterna får göra en mindre undersökning med enkäter och intervjuer utifrån ett aktuellt lagförslag som är relaterat till forskningsprojektet ”Kränkningar i en digital kontext”, berättar Karl Dahlstrand.

Praktiken på Rättssociologiska institutionen är finansierad av Forskningsnätet Skåne och har även nyligen blivit uppmärksammad i media genom artiklar i både City och Sydsvenskan.

Läs artikeln i tidningen City här.