Studenterna möter arbetslivet

Kandidatkurserna i sociologi och rättssociologi på Kriminologiprogrammet fick igår chansen att möta flera representanter från arbetslivet.

Det blev en spännande eftermiddag där studenterna fick möta Linda Leveau (Bibliotekarie på Samhällsvetenskapliga biblioteket), Holger Pering (Studentombudsman på Akademikerförbundet SSR) och Lovisa Nicklasson (Inspiratör och Idéutvecklare på VenturLab).

Studenterna fick bland annat tips på vad de bör tänka på efter examen, inför arbetslivet och vad de bör tänka på när de söker arbete.

Dessutom fick studenterna även träffa alumin och tidigare studenten Maja Eriksson. Idag arbetar hon som Tillståndshandläggare på Migrationsverket. Hon berättade om sin väg genom Kriminologiprogrammet, med praktik hos polisen, till arbete inom Kriminalvården och slutligen till Migrationsverket. Vill du veta mer om Maja så finns det en intervju med henne på institutionens webbplats.