Lärarutbyte med University of Sarajevo

Isabel Schoultz and Ida Nafstad deltog mellan 23 och 27 oktober i ett Erasmus-lärarutbyte med University of Sarajevo. De besökte både Faculty for Criminal Justice Sciences and Criminology och the Faculty of Political Science.

Isabel Schoultz och Ida Nafstad föreläser.

Under deras vistelse höll de föreläsningar för kandidat- och masterstudenter och lärare om bland annat följande teman: Legal pluralism and laws of everyday life, Crime, control and policy och White-collar crime.

– Vi möttes av stort intresse och föreläsningarna ledde till en del diskussion och frågor, berättar Isabel Schoultz.

Utöver föreläsningarna diskuterades även framtida samarbeten kring forskning och undervisning.

Läs om av en av föreläsningarna på webbplatsen för The Faculty of Political Sciences, University of Sarajevo.

Isabel Schoultz personliga sida här på Rättssociologens webbplats.

Ida Nafstads personliga sida här på Rättssociologens webbplats.