Staffan Michelsons avhandling spikad!

Spikningen av Staffan Michelsons avhandling "Empowerment and Private Law. Civil Impetus for Sustainable Development" ägde rum fredagen 9 november på Rättssociologiska institutionen.

Staffan Michelsons disputation äger rum den 30 november klockan 13:15 i Pufendorfsalen, Juridicum på Lilla Gråbrödersgatan i Lund.

FAKULTETSOPPONENT: Professor Hanne Petersen, Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, Danmark.

ORDFÖRANDE VID DISPUTATIONEN: Professor emeritus Håkan Hydén, Rättssociologiska institutionen, Lunds universitet

Huvudhandledare: Håkan Hydén. Handledare Karl Dahlstrand, Måns Svensson.

BETYGSNÄMND:

Professor Örjan Edström, Juridiska institutionen, Umeå universitet
Professor Bettina Lehmann Kristiansen, Department of Law, Aarhus, Denmark
Professor emeritus Per Wickenberg, Rättssociologiska institutionen, Lunds universitet

Mer information om avhandlingen finns i Lunds universitets forskningsportal.

Eventet i kalendern.

Staffan Michelsons personliga sida.