Rättssociologen var på plats på JIA-mässan den 23 oktober i AF-borgen

Att som jurist även förstå samhället och dess uppbyggnad är en stor vinst och detta avspeglades även på frågornas karaktär. Frågorna handlade om allt från hur man kan ta en enskild fristående kurs till att även ta ut en examen i rättssociologi som huvudämne.

JIA-mässan (Juristernas arbetsmarknadsdag) var i år den 23 oktober och eftersom rättssociologi har sitt ena ben i juridiken så fanns även i år Rättssociologiska institutionen på plats i AF-borgen med en monter.

Samarbetet mellan Juridicum och rättssociologen i Lund och deras ämne har alltid varit stort och därför är det viktigt att även detta fortsätter i framtiden. Intresset för ämnet rättssociologi är som alltid stort bland jurister och detta visade sig även på mässan när studenter från de olika terminerna på juristprogrammet stannade upp för att prata lite och passa på att ställa några frågor.